O tym, jak tworzyć historię

Lech Polish Hip-Hop Music Awards już oficjalnie. Będzie się działo!

Ciężko mi nie odnieść wrażenia, że czekała na to cała branża. I to od dawna. Wszystko zaczęło się w 2018 roku, o czym wspominał m.in. serwis Newonce, natomiast o idei Polish Hip-Hop Music Awards opowiadałem Marcinowi Cichońskiemu w „Dzienniku” (tutaj). Upłynęło sporo wody w Wiśle, pojawił się COVID-19, Tottenham zagrał w finale Ligi Mistrzów, Wisła Płock w końcu będzie miała nowy stadion, Centrum WYP3 doczekało się reedycji i zapowiadane nagrody w końcu stały się faktem.

Ekipa Polish Hip-Hop Festival i partnerzy długo pracowali nad eventem, dzięki czemu Lech Polish Hip-Hop Music Awards kilka dni temu oficjalnie rozpoczęło swój żywot. Ciepło o nas pisali i mówili m.in. Rytmy, CGM, Wirtualna Polska, Marketing przy kawie, Radio Wrocław i Rap News.

Lech Polish Hip-Hop Music Awards wystartowało z rozmachem, jakiego jeszcze ta branża nie widziała. Śmiem twierdzić, że nie tylko ta hip-hopowa, ale i w ogóle muzyczna w naszym kraju. Powodów ku takiemu twierdzeniu jest co najmniej kilka, ale po kolei.

Statuetki przyznamy w 18 kategoriach. Wszystkie są przemyślane, żadnej z nich nie marginalizujemy, podkreślamy wartość w kulturze. Oto one:

  • Płyta roku,
  • Epka roku,
  • Singiel roku,
  • Utwór roku,
  • Kooperacja roku,
  • Artysta roku,
  • Zespół roku,
  • Debiut roku,
  • Odkrycie roku,
  • Label roku,
  • Wydarzenie roku,
  • Undergroundowa płyta roku,
  • Mixtape roku,
  • Instrumentalna płyta roku,
  • Producent roku,
  • Video roku,
  • Featuring roku,
  • DJ roku.

W każdej kategorii finalnie znajdzie się pięciu nominowanych. Nagroda została zaprojektowana przez Marka Stankiewicza, absolwenta Wydziału Rzeźby krakowskiej ASP. Statuetka jest wykonana z brązu, waży ponad 4 kg i mierzy 38 cm. Ta dla debiutanta roku będzie pokryta 24-karatowym złotem, więc automatycznie ranga rośnie jeszcze bardziej.

Zwycięzców wybierze gremium. Razem z Flintem, który nam przewodniczy, wybraliśmy 23 osoby, które pomogą wskazać laureatki i laureatów. Po długich dyskusjach, naradach i przemyśleniach postawiliśmy na ludzi, którzy są czynnie związani z dziennikarstwem, są zasłużeni dla promocji kultury, zarówno w mediach mainstreamowych, jak i tych niezależnych.

  • Jacek Adamkiewicz (Poznański Rap, Jacek Adamkiewicz TV)
  • Mateusz Andruszkiewicz (Radio Nowy Świat)
  • Filip „Rudanacja” Antonowicz (Eska)
  • Dawid Bartkowski (Goodkid, Interia Muzyka)
  • Bartosz Biegun (Sajko)
  • Marcin Blind (Follow Rap)
  • Bartosz Boruciak (Radio WNET, Bartosz Boruciak TV)
  • Sebastian Cierniak (Kstyk, Czwórka)
  • Marcin Flint (CGM, Interia Muzyka, GAMA)
  • Kuba Głogowski (Kuba Talks)
  • Filip Jurkowski (Yurkosky)
  • Paweł Kątnik (Radio Gdańsk)
  • Mateusz Kiejnig (Polska Płyta Polska Muzyka)
  • Paweł Klimczak (Newonce, Poptown)
  • Krystian Krupiński (Popkiller)
  • Marta Malinowska (Radio 357)
  • Krzysztof Nowak (Rytmy, Interia Muzyka, Red Bull Muzyka)
  • Mateusz Osiak (Rap Matters, Brak Kultury)
  • Michał Płociński (Radio Kampus, Rzeczpospolita)
  • Maciej „Siwydym” Sęk (Rapnews)
  • Piotr Szwed (Czas Kultury, Dwutygodnik)
  • Bartosz Tomczak (Radio Wrocław)
  • Aśka Tyszkiewicz (Radio Szczecin)
  • Maciej Wernio (NOIZZ)
  • Bartek Woynicz (Nowa Muzyka)

Jak widać, nie zabrakło przedstawicieli ogólnopolskiej prasy i portali, reprezentantów i reprezentantek rozgłośni radiowych (również lokalnych), a także osobowości internetu. Cały przekrój osobistości, różne gusta, szerokie pole do dyskusji i wiele nieoczywistych wyborów. Chcemy docenić nie tylko największych, najważniejszych i najlepszych, ale również tych, którzy swoją tytaniczną pracą od podstaw zasługują na więcej uwagi. Ostatecznie wygra zarówno mainstream, jak i underground, czyli cała branża.

Rangę i prestiż Lech Polish Hip-Hop Music Awards podbijam jeszcze mocniej – pierwsza edycja odbędzie się 19 sierpnia we wrocławskiej Hali Stulecia, a galę poprowadzą Gabi Drzewiecka i Te-tris. Miejsce elitarne, znane na całym świecie i zarezerwowane dla największych. Jednak to nie wszystko, bo… oprócz rozdania nagród odbędą się też koncerty. Nietypowe, bo raperów i raperki będzie wspierać Płocka Orkiestra Symfoniczna im. Witolda Lutosławskiego pod batutą Jacka Piskorza.

Mało? Są jeszcze m.in. serial z Arturem Barcisiem i Winim (pierwszy odcinek tutaj), nietypowe formy i skala promocji eventu, ale wszystkiego od razu zdradzał nie będę. Po kolei, bo to dopiero początek wielkiej historii, która będzie rozdawała karty w swojej kategorii w najbliższych latach. Lech Polish Hip-Hop Music Awards to projekt na lata, z należytym rozmachem i, mam nadzieję, że z szybko rosnącą pozycją nie tylko w Polsce, ale i Europie.

Tymczasem zapraszam na WWW Lech Polish Hip-Hop Music Awards i zachęcam do czekania na podcast z Kubą Głogowskim, bo w końcu chyba uda nam wziąć do roboty i coś nagrać.

Autor: Dawid Bartkowski

Bloger, pismak, krytyk, prowokator, pijarowiec.

Jeden komentarz do “O tym, jak tworzyć historię”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *